Friday, August 14, 2020

Published August 14, 2020 by Administrator with 0 comment

Percutian keluarga ke Cameron Highland

Dunia masih lagi terhimpit di celah pandemik covid-19 dan kita masih belum mengetahui bilakah akan ada pengakhiran wabak ini. Sektor perlancongan seolah2 lumpuh dan tiada lagi kedatangan pelancong luar dan banyak hotel-hotel yang kedengaran telah menutup operasi mereka. Bumi semakin tua..dan tuhan sedang menguji.. itulah yang dapat ku tafsirkan. Ku tinggalkan dahulu cerita pandemik ini.. 

Kali ini aku cuba berkongsikan sebuah cerita percutian ringkas bersama keluarga setelah berapa lama tidak meluangkan masa bercuti dengan anak-anak. Destinasi yang di tujui kali ini adalah di Cameron Highland yang mana kalau masa perjalanan di ambil adalah lebih kurang selama satu jam setengah hingga ke dua jam.

Di blog ini juga aku pernah kongsikan cerita perjalanan bersama kawan-kawan dengan menaiki motosikal disini ke cameron Highland




Percutian di masa pandemik ini banyak bezanya di waktu dahulu dimana penjarakan sosial amat di titik beratkan agar mengikuti SOP penjarakan sosial. Makanan di bawa sebagai bekalan kerana bimbang berlakunya kesesakan.. 

Destinasi yang di tujui juga tidaklah begitu banyak cuma pergi ke taman lebah dan ladang teh untuk anak2 mengambil gambar.. dan sempat juga singgah untuk membeli ole-ole untuk di bawa pulang.

Apa yang penting kali ini adalah untuk menghirup udara segar di tanah Cameron Highland serta merasai kesejukan di tanah tinggi ini. Cukuplah cerita ini di sini sahaja dan kusimpan kenangan gambar untuk tatapan di lain waktu..




















      edit

0 comments:

Post a Comment